Jednym z najczęściej wykorzystywanych nośników promocyjnych jest wizytówka. W wypadku takiego towaru dużą wagę ma nie tyle jej koszt czy projekt graficzny, co rodzaj papieru, czyli {jego|tzw.
Jednym z najpopularniejszych stosowanych nośników reklamowych jest wizytówka. W przypadku tego towaru dużą rolę posiada nie tyle jej koszt czy projekt graficzny, co rodzaj papieru, zatem jego gramatura. Aktualnie pewnego rodzaju standardem jest drukowanie ulotek na papierze kredowym posiadającym gramaturę 350g/m2.
Często wybór właściwego papieru ma wpływ na sposób postrzegania jej właściciela oraz jego firmy. Z tego też powodu co poniektóre osoby są zainteresowane drukowaniem jedynie na papierze dekoracyjnym. Z drugiej strony właścicielom np. sklepów motoryzacyjnych bez problemu wystarczą wizytówki klasyczne. Wykorzystywany tam papier kredowy cechuje się niezłą jakością oraz jest wersją, która jest zazwyczaj zamawiana przez klientów. Jest to matowy papier mający gramaturę 350g/m2. Takie jego cechy jak grubość czy sztywność sprawiają, że doskonale nadaje się do drukowania większości wizytówek. Te właściwości sprawiają, że nie gniecie się za prędko. Można by także go łączyć z różnymi uszlachetnieniami w formie choćby lśniącej folii. To niezwykle prosty sposób na nadanie takim produktom bardziej eleganckiego wyglądu.
Źródło: http://www.flickr.com
Wizytówka pełni swoje podstawowe funkcje, z których najbardziej istotną jest przekaz informacji o konkretnej osobie lub firmie. Powinny więc zwracać na siebie wzrok oraz być zrozumiałe dla klientów. Można to otrzymać nie tylko przez typ papieru, lecz również przez atrakcyjny projekt graficzny. Standardowo zawiera on logo firmy wraz z podstawowymi danymi teleadresowymi.
Wizytówka najczęściej zawiera wszystko to, co charakteryzuje daną osobę lub firmę. Jeżeli przykładowo należałaby ona do spółki związanej z przemysłem motoryzacyjnym, można na niej umieścić niewielką grafikę przedstawiającą auto.